• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fast personen har ju redan överklagat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

diplomatikern

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 Maj 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
33
Poäng
127
För att få igenom en överklagan måste man i princip alltid ange hänvisning till lag eller NJA.
Att dela denna kunskap kan väl knappast anses missgynna någon?
Att chanserna skulle öka för att du hänvisar till lagar och paragrafer i en överklagan är inte sant. Det som dock väsentligt stärker ens sak är om du kan hänvisa till andra domar i olika instanser med tillräckligt lika förutsättningar som i ens eget fall där domstolen har dömt i den överklagandes favör. Lagarna har givetvis TR och HR koll på.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
För att få igenom en överklagan måste man i princip alltid ange hänvisning till lag eller NJA.
Att dela denna kunskap kan väl knappast anses missgynna någon?
Jag arbetar själv med myndighetsutövning och mina erfarenheter är att det mycket sällan hänvisas till lagparagrafer i de överklagade beslut som förvaltningsrätten dömer till den enskildes fördel.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Några veckor till så får vi se om kf ringer och vill inleda skuldsanering! Är ett vrak! Känner att mitt jobb börjar ta ut mitt psyke. Letar för fullt men lär inte hitta något för samma lön! Och sänka sig nu lär inte vara bra om man skulle hitta ett nytt jobb. Vad har ni gjort som inte trivs med era jobb men tjänar bra?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Några veckor till så får vi se om kf ringer och vill inleda skuldsanering! Är ett vrak! Känner att mitt jobb börjar ta ut mitt psyke. Letar för fullt men lär inte hitta något för samma lön! Och sänka sig nu lär inte vara bra om man skulle hitta ett nytt jobb. Vad har ni gjort som inte trivs med era jobb men tjänar bra?

Jag är väl lite i en annan situation jag.

Skuldsanering sedan våren 2021. Jobbar bara eftermiddag (1500-2345) och har en lön efter skatt på 29-30 tusen i månaden. Har nio mil enkel väg till jobbet. Jag trivs som fisken i vattnet med kollegor och chefer MEN jag vill komma närmare min bostad och jobba måndag till fredag dagtid. Jag kan inte söka nytt jobb eftersom jag har skuldsanering för söker jag nytt jobb och börjar jobba måndag till fredag så går jag ned en 6-7 tusen i månaden efter skatt och jag tror inte kfm godkänner det så därför ska jag låta min sanering avslutas och efter det söka jobb i mitt närområde så jag inte behöver pendla nästan nio mil per dag enkel väg.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Att chanserna skulle öka för att du hänvisar till lagar och paragrafer i en överklagan är inte sant. Det som dock väsentligt stärker ens sak är om du kan hänvisa till andra domar i olika instanser med tillräckligt lika förutsättningar som i ens eget fall där domstolen har dömt i den överklagandes favör. Lagarna har givetvis TR och HR koll på.
Som att hänvisa till relevant NJA, precis som jag skrev.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Fick beslut från Tingsrätten på mitt överklagande. De går på KFM:s linje. Inte speciellt överraskande. Nu bli det att vänta till nästa år och ansöka om skuldsanering på nytt. Over and out.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fick beslut från Tingsrätten på mitt överklagande. De går på KFM:s linje. Inte speciellt överraskande. Nu bli det att vänta till nästa år och ansöka om skuldsanering på nytt. Over and out.

Med tanke på att det är typ 4-5 månaders väntetid så gör du en ny ansökan nu så lär dom ändå inte titta på den förrän vid årsskiftet eller början på 2024...
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Fick beslut från Tingsrätten på mitt överklagande. De går på KFM:s linje. Inte speciellt överraskande. Nu bli det att vänta till nästa år och ansöka om skuldsanering på nytt. Over and out.
Tråkigt att höra men det verkar vara så att tingsrätten i princip alltid går på KFM:s linje. Skulle dock söka i princip direkt igen då väntetider för skuldsanering bara ökar och ökar. Jag väntade ett tag efter min överklagan och sökte igen i slutet av maj. Min ansökan lär ju ingen titta på före slutet av september i den takten de hanterar dessa ärenden nu. 28 mars är de framme på nu och semestertider så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp